Název:
Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz
Překlad názvu:
Use of social networks in improving communication with the readershiip on examle of IHNED.cz
Autoři:
Němečková, Hana ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Sociální sítě (a nová média obecně) proměňují vztah mezi profesionálními mediálními organizacemi a jejich publikem. Bakalářská práce "Sociální sítě jako nástroj zlepšování komunikace se čtenářem na příkladu IHNED.cz" se zaměřuje na to, jak média využívají stránky, respektive účty na webových sociálních sítích Facebook a Twitter jako nástroj ke komunikaci se svými čtenáři v reálném čase. V úvodní, teoretické části je definován pojem sociální sítě a popsána historie a funkce celosvětově nejpoužívanějších sociálních sítí, se zvláštním důrazem na sítě Facebook a Twitter. Zaměřuji se i na možnosti a mechanismy využívání sociálních sítí z hlediska zpravodajských médií. Praktická část bakalářské práce zkoumá působení zpravodajského serveru IHNED.cz na sociálních sítích Facebook a Twitter prostřednictvím kvantitativní analýzy. Zabývá se tím, jaký obsah IHNED.cz na těchto sítích svým fanouškům (odběratelům) nabízí, jakou to u nich vyvolává odezvu a do jaké míry s nimi IHNED.cz prostřednictvím sociálních sítí diskutuje. Práce obsahuje i výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo čtyři sta respondentů, kteří jsou fanoušky a/nebo odběrateli IHNED.cz na Twitteru a na Facebooku. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem a odkud čerpají aktuální zpravodajství, jaký styl komunikace na sociálních sítích ze...Social network sites (and new media in general) transform the relationship between professional media organizations and their audiences. My bachelor thesis "Use of social networks in improving communication with the readership on example of IHNED.cz" focuses on how the media use pages or accounts on social network websites Facebook and Twitter in order to communicate with their readership in real time. In the first, theoretical, part, I define the notion of social networks and describe the history and functioning of the most widespread social network sites, with particular emphasis on Facebook and Twitter. The basis of the thesis also touches on the description of the possibilities and mechanisms of usage of social network sites in terms of the news media. In the research segment of the thesis I examine the activity of the Czech news server IHNED.cz on social network sites Facebook and Twitter by means of quantitative analysis. The intention is to detect what content is offered to fans (followers) of IHNED.cz, whether it evokes a response in them and to what extent IHNED.cz is communicating with its readers through social network sites. The thesis also contains the results of a questionnaire among four hundred fans (followers) of IHNED.cz on Twitter and Facebook. The aim was to find out how and...
Klíčová slova:
dotazníkové šetření; Facebook; internetová komunikace; publikum; sociální sítě; Twitter; zpravodajství; čtenář; audience; Facebook; Internet communication; news coverage; questionnaire; readership; social network sites; Twitter