Název:
Návrh struktury řidicího systému pro konvoj autonomních vozidel s využitím frameworku ROS
Překlad názvu:
Autonomous vehicle convoy control system architecture based on ROS framework
Autoři:
Buchta, Hynek ; Růžička, Michal (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Náplní této bakalářské práce je návrh architektury řídicího systémů pro konvoj autonomních vozidel s využitím softwarových nástrojů frameworku Robot Operating System. Navržený řídicí systém musí umožňovat integraci různých typů senzorů pro zajištění rozšiřitelnosti do možných budoucích aplikací. Systém je realizován na platformě Pi 3, jednodeskovém počítači společnosti Raspberry. Hlavní vstupní periferií je kamera strojové vidění připojená přes rozhraní USB. Další důležitou součástí je modul bezdrátové sítě sloužící ke komunikaci mezi vozidly a vzdálenému přístupu k jednotlivým vozidlům konvoje. O řízení motorů se stará mikrokontroler mbed LPC1768 připojený prostřednictvím sériové linky.
This thesis deals with the problematics of designing control system for convoy of autonomous vehicles using software tools offered as part of the ROS framework, which must take into account possible future implementations of various types of sensors. Designed system is realized on a single-board computer Pi 3 platform, the Raspberry company product. The main input sense is camera stream connected via USB interface. Another important part of the system is a wireless network module allowing communication between vehicles in the convoy as well as remote access to each of them. The engines are directly controlled by a mbed LPC1768 microcontroller communicating through serial link.
Klíčová slova:
Linux; Python.; Raspberry Pi 3; ROS framework; Semiautonomní konvoj; Ubuntu; řídící systém; control system; Linux; Python.; Raspberry Pi 3; ROS Framework; Semiautonomous convoy; Ubuntu
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/68011