Název:
Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
The importance of extracurricular education in Geography on the 2nd grade of primary school (using the example of activities of the Pionyr organization)
Autoři:
BENDOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem mimoškolního vzdělávání zeměpisu na 2. stupni základních škol s důrazem na aktivity spolku Pionýr. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je význam mimoškolního vzdělávání zeměpisu a vytvoření praktických výstupů zaměřených na spolek Pionýr. Teoretická část práce se věnuje zařazení tématu práce do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, zároveň mimoškolnímu vzdělávání zeměpisu a představení spolku Pionýr a jeho aktivit. Praktická část práce je zaměřena na souhrn akcí Pionýrské skupiny Kamarád se sídlem v Jihlavě. Akce se zeměpisným zaměřením jsou potom podrobně rozebrány z hlediska obsahu, zařazení do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a průřezových témat. Na tomto základě pak autorka vytvořila několik vlastních návrhů a rozšíření proběhlých aktivit použitelných na akcích spolku Pionýr.The bachelor theses deals with the extracurricular education of geography on the 2nd grade of the primary school with emphasis on activities of the Pionyr organization. The main goal of this thesis is to find the meaning of the extracurricular education of Geography and creating a few practical activities focused on the Pionyr organization. The theoretical part deals with the Framework Education Programme for Primary Education, the extracurricular education and the Pionyr organization. The practical part includes the summary of events that took place during 2011-2016 under the Pionyr group Kamarad from Jihlava. The events that have geographical aspects are then analysed with respect to their contents, classification in the Framework Education Programme for Primary Education in Czech Republic, and cross-curricular subjects. The author created a few new activities and extended some of the past activities on the basis of this analysis. These activities can be later used during the events of the Pionyr organisation.
Klíčová slova:
2. stupeň ZŠ; mimoškolní vzdělávání; spolek Pionýr; zeměpis; extracurricular education; geography; Pionyr organization; primary school Citace: BENDOVÁ, Petra. Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47989