Název:
Vytvoření vhodných podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ
Překlad názvu:
Creating appropriate conditions for the integration of Childern with autism in kindergarten
Autoři:
Veselá, Božena ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vytvořením podmínek pro integraci dítěte s autismem v MŠ. Teoretická část obsahuje dosavadní poznatky k danému tématu. Cílem práce je zmapovat potřeby dítěte. Stanovuji si vhodnou metodu, kterou je pozorování. Provádím analýzu výsledků pozorování. Vyplývají z ní potřeby dítěte, a to dopomoc druhé osoby a potřeba nácviku komunikace. Zjištěných výsledků pak využívám v praxi, při úpravě prostředí, strukturalizaci času a při nácviku sociálních a komunikačních dovedností. V závěru práce provádím hodnocení integrace a stanovuji doporučení pro jeho další vzdělávání. Klíčová slova autismus, triáda postižení, pervazivní vývojová porucha, strategie a metody výuky, integrace, asistence, vhodné podmínky, potřeby dítěteThis Bachelor Thesis deals with creating of the conditions for the integration of a child with autism into the kindergarten. The theoretical part contains present findings to this issue. The aim of the thesis is to monitor the child's needs. I determinate the suitable method that is the observation. I provide the analysis of the observations results. The results are the child's needs, namely the assistance of the other person and the need for training and communication. I use the results of my observations in practice by setting the environment, time structuralization and training in social and communication skills. In the end I make the integration rating and I provide the recommendations for its further education. Key words: autism, triad involvement, pervasive developmental disorder, strategy and teaching methods, integration, asistence, suitable conditions, child's needs
Klíčová slova:
asistence; autismus; integrace; pervazivní vývojová porucha; potřeby dítěte; strategie a metody výuky; triáda postižení; vhodné podmínky; asistence; autism; child's needs; integration; pervasive developmental disorder; strategy and teaching methods; suitable conditions; triad involvement