Název:
Management atletických soutěží
Překlad názvu:
Management of Athletic Competition
Autoři:
Holý, Vojtěch ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Fojt, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Management atletických soutěží Cíle: Cílem této diplomové práce je analýza managementu a částečně marketingu ligových soutěží dospělých řízených Českým atletickým svazem, v aktuální podobě, a tvorba návrhů na jejich zdokonalení na základě získaných poznatků. Metody: V této diplomové práci byly použity metody popisná analýza a SWOT analýza. Popisná analýza byla použita k rozboru získaných materiálů týkajících se managementu atletických ligových soutěží družstev v České republice. SWOT analýza byla použita k rozboru vnitřního a vnějšího prostředí ligových soutěží družstev a na jejím základě byly vytvořeny návrhy na zdokonalení. Výsledky: Bylo zjištěno, že atletická extraliga by měla být více zaměřena na diváky, čemuž napomáhají prováděné změny. Mělo by dojít ke zlepšení PR extraligy, nalezení partnera pro extraligu a zlepšení diváckého servisu spojeného s utkáními. Celý systém ligových soutěží družstev by bylo dobré zjednodušit. Klíčová slova: atletika, management, soutěže družstev, organizace soutěžíTitle: Management of Athletic Competition Objectives: The aim of the thesis is to analyse the management and in part the marketing of the senior league competition lead by the Czech Athletics Federation in the current form. Several improvements on the basis of the acquired knowledge were suggested. Methods: The descriptive analytical method and the SWOT analytical method were used. The former method was used for the analysis of the acquired materials on the management of the athletic league team competition of the Czech Republic. The SWOT analytical method was used for the analysis of the internal and external environment of the league team competition. On the basis of the latter several proposals for improvement were suggested. Results: It was found out that the Czech Athletic Extraleague should be aimed more at the audience. Currently carried out changes help to reach the goal. The improvement of the PR of the league should be gained, a partner for the league should be found and also the audience service related to the match should be improved. It appears that the simplification of the whole system of the league team competition would be of use. Keywords: athletics, management, team competition, competition organization
Klíčová slova:
atletika; management; organizace soutěží; soutěže družstev; athletics; competition organization; management; team competition