Název:
Jeden namísto šesti: má centralizace operačního řízení zdravotnické záchranné služby vliv na kvalitu péče?
Překlad názvu:
One instead of six: does the centralization of Emergency Medical Dispatch affect the quality of care?
Autoři:
Bradna, Jan ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Franěk, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce ve své teoretické části popisuje proces sledování a řízení kvality v prostředí zdravotnického operačního střediska a detailně se zabývá jednotlivými parametry kvality péče, používanými v prostředí operačního řízení zdravotnické záchranné služby. Empirická část je případovou studií, zabývající se posouzením dopadů rozsáhlé systémové změny operačního řízení Územního střediska záchranné služby Středočeského kraje na kvalitu poskytované péče. V průběhu prvního pololetí 2011 byla provedena první fáze centralizace zdravotnických operačních středisek záchranné služby ve Středočeském kraji. Postupně byla do jednoho pracoviště sloučena čtyři oblastní zdravotnická operační střediska. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak se tato změna projevila na kvalitě poskytované péče. Observační retrospektivní studie zahrnuje data, získaná na identickém území za dvě ekvivalentní časová období. Skupina A obsahuje data z období půl roku před a skupina B data z období půl roku po centralizaci. V obou skupinách jsem porovnával klíčové parametry kvality: dobu čekání volajícího na obsloužení; dobu zpracování tísňové výzvy; bezpečnost klasifikace a indikace tísňových výzev; poskytování telefonických instrukcí volajícím a vhodné využívání výjezdových skupin v okolí bývalých hranic sloučených oblastí. Z provedeného...This thesis engages in its theoretical part description of the process of pursuance and assurance of quality in emergency medical dispatch centre. There is also a comprehensive description of key quality parameters used in this environment in this part. The content of the empiric section is an organizational case study, which aim was to evaluate an extensive organizational change in emergency medical dispatch centre of the Emergency Medical Service of the Central Bohemian region and its impacts on the quality of care. The first phase of centralization of emergency medical dispatch centres in the Central Bohemian region went through during the first half of 2011. Four local emergency medical dispatch centres were gradually brought together into one entity. The aim of the research was to evaluate impacts of the organizational change on key quality parameters. The observational retrospective study consists of two groups of data, collected from identical area during two equivalent periods. Group A contains data from the period of six months before and group B contains data from the period of six months after the centralization. Key quality indicators were compared in both groups: response time; call processing times; safety of classification and indication of calls; use of dispatch life support and...
Klíčová slova:
indikátory kvality; organizační případová studie; zajištění kvality; zdravotnická záchranná služba; zdravotnické operační středisko; Emergency Medical Service Communication Systems; Emergency Medical Services; Organizational Case Studies; Quality Assurance in Health Care; Quality Indicators in Health Care