Název:
Náhradní rodinná péče - Význam a přínos pěstounské výchovy
Překlad názvu:
Substitute Family Care - The Importance and Benefits of Foster Care
Autoři:
Válečková, Pavla ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce je zaměřena na vyhodnocení a ověření kritérií úspěšnosti pěstounské péče na základě vlastní zkušenosti. Postihuje celkový trend vývoje dítěte v kontextu rodiny a širší společnosti. Nosným tématem této studie je především přiblížení významu a předností pěstounské péče, čili objasnění tolik diskutované otázky problematiky výchovy dětí v prostředí náhradní rodiny z hlediska celospolečenského měřítka. Pro dosažení požadovaného výsledku zde byly použity nejen vlastní poznatky a zkušenosti, které jsou zpracovány v jednotlivých kasuistikách, ale též závěry z odborných vyšetření pedagogicko-psychologické poradny a speciálně-pedagogického centra. Diplomová práce byla zpracována na základě osobního dlouholetého pozorování a studia chování dětí v pěstounské péči, která se uskutečňovala a uskutečňuje přímo v rodině autorky diplomové práce. Celkem byl použit vzorek 8 dětí, které postupem času byly přijaty do rodiny autorky, přičemž se jednalo jak o děti různého pohlaví, různého etnického původu, různého zdravotního stavu a v neposlední řadě i o jednotlivce i sourozenecké skupiny. U všech těchto dětí bylo možné přímo v praxi sledovat jejich vývoj a pokroky, které činily od přijetí do pěstounské rodiny až do současnosti, kdy některé již vzhledem k věku rodiny opustily a jiné v rodině i nadále...This work is focused on the evaluation and verification of the criteria of success foster care on the basis of their own experience. Affects the overall trend of the development of the child in the context of the family and the wider society. The key theme of this study is, above all, approach the importance and advantages of foster care, or clarify so much discussed questions of education of children in substitute family environment in terms of celospolečenského scale. To achieve the desired outcome here were used not only to their own knowledge and experience, which are processed in the individual kasuistikách, but also the conclusions of the expert examination of pedagogical-psychological counseling and specially-educational centre. The thesis has been processed on the basis of personal long- standing observation and study the behaviour of children in foster care, which are pursued and carried out directly in the family of the author thesis. Total of pattern 8 children, which over time have been adopted into the family of the author, and this was how the children of different sexes, different ethnic origin, different state of health and, not least, of the individual and the sibling group. For all of these children have been possible directly in practice to monitor their development and progress,...
Klíčová slova:
Rodinná výchova; ústavní výchova,dětský domov,pěstoun,pěstounská péče,adaptace,sociální pracovník,psycholog,specifické poruchy učení,lehká mozková dysfunkce,dětská mozková obrna,mentální retardace,deprivace,integrace; adaptation; children's homes; constitutional education; deprivation; Family education; foster care; infant cerebral palsy; light brain dysfunction; mental retardation; psychologist; social worker; specific learning disorders; the integration