Název:
Některé možnosti využití koučinku při vedení lidí ve školském prostředí
Překlad názvu:
Some of the possibilities of coaching in leadership in the school surrounding
Autoři:
Procházková, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Některé možnosti využití koučinku při vedení lidí ve školském prostředí AUTOR: Bc. Jaroslava Procházková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá koučinkem, který jako metoda osobního a pracovního rozvoje může být pomocníkem ředitele školy při vedení lidí. Práce shrnuje některé současné teoretické poznatky o koučinku. Sumarizuje zjištěné kladné praktické zkušenosti s koučinkem. Snaží se najít některé možnosti využití koučinku při personální práci na školách, hledá specifika pojetí koučinku pro školské prostředí. Vychází ze zkušeností a postřehů autorů knih a internetových recenzí, hledá podobnosti či rozdílnosti upotřebitelné v práci ředitele školy. Ve výzkumné části přináší základní pohled na koučink od pracovníků škol a následně ho porovnává s uvedenou literaturou. Nabízí možnosti uplatnění metody koučinku při vedení lidí v prostředí škol. KLÍČOVÁ SLOVA: vedení lidí, řízení, koučink, ředitel školy, pracovník školy, motivaceTITLE: Some of the possibilities of coaching in leadership in the school surrounding AUTHOR: Bc. Jaroslava Procházková DEPARTMENT: Centrum školského managementu SUPERVISOR: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRACT: This thesis deals with the coaching, which as a method of personal and professional development can be a helper in the school leadership. The task summarizes some of the current theoretical knowledge of coaching. It totalizes the positive findings of practical coaching experience. It tries to find some of the possibilities of coaching of human resources at school, and looks for the specific concept of coaching for the school surrounding. The thesis is based on the experience and insights of authors of books and internet reviews, it searches similarities or differences that can be used by school headmaster. The research section provides the essential insight into the coaching from the staff at school and then it compares it with the listed literature. It offers the possibility of applying methods of coaching for leadership at school. KEYWORDS: leadership, management, coaching, school headmaster, staff at school, motivation