Název:
Archetypální analýza chování studentů v bankovním sektoru
Překlad názvu:
Archetypal analysis of students' behavior in banking sector
Autoři:
Malíčková, Jana ; Červinka, Michal (vedoucí práce) ; Cingl, Lubomír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Archetypal analysis is statistical method used in market segmentation, however, it has minor results of application in economics. This method finds out typical behavior - archetypes. Every sample point consists of one or more archetypes and every archetype consists of few sample points. In this thesis, we explore behavior of college students at Czech universities in banking sector as there is no evidence of this research. In the model with four archetypes, the archetypes named the Pauper, the Buffett, the Elvis and the Sleeping Beauty arose.Archetypální analýza je metoda používaná pro analýzu segmentace trhu, avšak nebyla doposud mnohokrát použitá v ekonomii. Tato metoda se snaží nalézt typická chování - archetypy. Každý jedinec se skládá z jednoho či více archetypů a každý archetyp se skládá z několika jedinců. V práci zkoumáme chování studentů českých vysokých škol v bankovním sektoru, jelikož doposud nebyla žádná zmínka o takovém průzkumu. V modelu se čtyřmi archetypy vznikly archetypy pojmenované Chud'as, Buffett, Elvis a Šípková Růženka.
Klíčová slova:
anketní šetření; archetypální analýza; bankovnictví; archetypal analysis; banking; survey