Název:
Teorie intermediality v kontextu díla Heinera Goebbelse
Překlad názvu:
The theory of intermediality in Heiner Goebbels's theatre
Autoři:
Mocek, Jan ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je analýza performance Eraritjaritjaka čelného představitele současného německého experimentálního divadla Heinera Goebbelse. První část usiluje o kontextualizaci Goebbelsovy tvorby v širším smyslu, a je tedy věnována explikaci nového divadelního žánru Théâtre musical, který zastřešuje performance tohoto typu. Další pasáž se zaměřuje především na Goebbelsovy teoretické názory a zároveň tak charakterizuje základní rysy poetiky divadla tohoto nekonvenčního umělce. Stěžejní část práce pak tvoří analýza pozoruhodného představení Eraritjaritjaka, jež se soustředí na fungování základních komponentů v celkové struktuře inscenace.The goal of the Master Thesis is to analyse the performance Eraritjaritjaka created by the leading director of German experimental theatre Heiner Goebbels. The first part exposes the new theatrical genre Théâtre musical as a theoretical framework. The following text focuses on Goebbels's theoretical views and the basics characetrs of his theatre poetics. The main part of this study is devoted to analysis of performance Eraritjaritjaka. The analysis itself focuses on the functioning of basic components of the performance, its principles and shifts in overall structure.
Klíčová slova:
absence; Bertolt Brecht; composed theatre; Elias Canetti; Eraritjaritjaka; Hanns Eisler; Heiner Goebbels; Heiner Müller; hudební divadlo; Klaus Grünberg; medialita; Musiktheater; new music theatre; prezence; Richard Wagner; Théâtre musical; Théâtre Vidy Lausanne; absence; Bertolt Brecht; composed theatre; Elias Canetti; Eraritjaritjaka; Heiner Goebbels; Klaus Grünberg; medialit; music theatre; Musiktheater; new music theatre; presence; Richard Wagner; Théâtre musical; Théâtre Vidy Lausanne