Název:
Financování předvolebních kampaní ve Spojených státech : McCain-Feingoldova reforma
Překlad názvu:
Campaign Finance in the U.S. : McCain-Feingold Reform
Autoři:
Vydra, Pavel ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Spojené státy mají dlouhou historii předvolebních kampaní. McCain-Feingoldova reforma z roku 2002 byla poslední snahou regulovat finance v předvolebních kampaních a jejím účelem bylo zejména pokrýt mezery v zákonech ze 70. let 20. století. Hlavními změnami, které přinesla, byl zákaz tzv. "soft money", zpřísnění pravidel pro předvolební televizní a rozhlasové vysílání a speciální tzv. miliardářské limity. Poté, co reforma prošla Kongresem a byla podepsána prezidentem, posvětil tyto změny i Nejvyšší soud v případu McConnell v. FEC. Nicméně skutečný dopad této reformy na fungování předvolebních financí přesto zcela nesplnil původní očekávání.The United States has a long history of political campaigns. The Bipartizan Campaign Reform Act of 2002, also known as McCain-Feingold, was the last attempt to regulate the campaign finance. Being enacted in order to cover the loopholes that occurred in the Federal Election Campaign Act, this act banned the "soft money", it modified the rules for the pre- electional broadcasting, and it brought special restrictions for self-financing candidates. These changes succeeded to be enacted by both chambers of Congress, were signed by the President and upheld by the Supreme Court in the McConnell v. FEC landmark decision. However, the impact of the reform didn't quite meet the expectations of its supporters.
Klíčová slova:
finance; financování; kampaň; korupce; McCain-Feingold; omezení; předvolební kampaň; reforma; svoboda projevu; USA; ústavnost; bipartizan; campaign; constitutionality; corruption; finance; freedom of speech; limitation; McCain-Feingold; reform act; USA