Název:
Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga
Překlad názvu:
The Building of Political Image - Karel Schwarzenberg
Autoři:
Hlaváčková, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga" pojednává o problematice vytváření politické image na příkladu konkrétního českého politika. Karel Schwarzenberg je v současné době jedním z nejpopulárnějších politiků a jeho strana TOP 09 dosáhla ve volbách do Poslanecké sněmovny, místních zastupitelstev a Senátu výborných výsledků. Práce pojednává o procesu budování jeho politické pozice a na jeho příkladu ukazuje, jak lze vytvářet a upravovat obraz politika v očích veřejnosti. Cílem této práce je popsat, jak se vyvíjí image politika, jaké lze použít nástroje na její vylepšování a zkoumat faktory, které popularitu politika ovlivňují. V teoretické části jsou zpracovány různé aspekty budování politické image, a to aspekt politického marketingu, politické psychologie a role médií v budování image. Dále je v práci popsán život Karla Schwarzenberga a vliv jeho životních zkušeností na politické působení v České republice. Na příkladu několika vybraných volebních kampaní je popsán proces vytváření jeho politické image. Analýza volebních kampaní se týká voleb do Senátu Parlamentu ČR v roce 2004, původně plánovaných voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2009 a voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010. Dále práce obsahuje analýzu působení Karla Schwarzenberga ve...Thesis "The building of political image - Karel Schwarzenberg" deals with the issue of creating a political image using a specific example of a Czech politician. Karel Schwarzenberg is currently one of the most popular politicians and his party TOP 09 achieved excellent results in the elections to the Chamber of Deputies, Senate and local councils. The thesis deals with the process of building of his political position and uses his example to show how to create and edit the political image in the eyes of public. The aim of this paper is to describe the evolving of political image, what tools can be used to its improvement and explores the factors that influence the popularity of politicians. The theoretical part presents the various aspects of political image creation using different aspects such as an aspect of political marketing, political psychology and the role of media in image building. The study also describes the life of Karel Schwarzenberg and the influence of his life experiences on his political activities in the Czech Republic. The example of several selected campaigns describes the process of building his political image. Analysis of the election campaigns deals with the elections to the Senate in 2004, originally scheduled elections to the Chamber of Deputies in 2009 and elections to the...
Klíčová slova:
image; komunikace; Marketing; média; politická komunikace; politická osobnost; politika; Schwarzenberg; volby; communication; elections; image; Marketing; media; political communication; politician; politics; Schwarzenberg