Název:
OprDU - Software pro opravu domácích úkolů
Překlad názvu:
OprDU - Software for Correcting Homework
Autoři:
Rosa, Rudolf ; Knap, Tomáš (vedoucí práce) ; Kulič, Luboš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rešerší bylo zjištěno, že neexistuje vhodný nástroj pro učitele, který by jim usnadnil opravu domácích úkolů. Cílem práce je proto vytvoření komplexního a flexibilního softwarového řešení pro studenty a učitele pro práci s písemnými domácími úkoly. Řešení kombinuje výhody současných přístupů k problému a odstraňuje jejich nevýhody. Svými součástmi pokrývá všechny fáze práce na dokumentu, tj. jeho vytvoření studentem, odeslání učiteli, opravu učitelem, odeslání opraveného dokumentu studentovi a prohlédnutí oprav studentem. Hlavní částí řešení je aplikace pro učitele, která umožňuje provádění oprav. Obsahuje pokročilé funkce, jako je kontrola pravopisu nebo export dokumentů. Důraz je zde kladen na maximální efektivitu a uživatelskou přívětivost. Pro reprezentaci dokumentů byl vytvořen XML formát, který podporuje jednoduché vyznačování oprav, ale i vkládání dalších informací. Pro dokonalejší správu dokumentů a komunikaci mezi studentem a učitelem byl vytvořen server komunikující pomocí webových služeb. Součástí je také jednoduchá studentská aplikace pro práci s dokumenty.It has been discovered that there is no suitable tool for teachers which would make correcting of homework easier for them. Therefore the goal of this work is to create a complex yet flexible software solution for students and teachers for dealing with written homework. The solution combines advantages of current approaches to the issue and eliminates their disadvantages. By its components it covers all phases of work on the document, i.e. its creation by the student, submission to the teacher, correction by the teacher, sending the corrected homework to the student and displaying the corrections to the student. The main part of the solution is an application for the teacher which enables him to make the corrections. It contains advanced functions, e.g. spell-checking or document export. There is an emphasis on maximum effectiveness and user-friendliness. An XML format has been created to represent the documents, which supports not only easy marking of corrections but insertion of other information as well. A server communicating via Web services has been created for a more sophisticated management of the documents and for communication between teachers and students. The last component is a simple student application for documents handling.
Klíčová slova:
aplikační software; oprava domácích úkolů; webové služby; školství; application software; education; homework correction; Web services