Název:
Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy
Překlad názvu:
Additional project "Draft" for entrance of child to school
Autoři:
Trojáková, Lenka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem "Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy" má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část analyzuje vzájemnou spolupráci a komunikaci mezi rodinou a školou. Pojednává o vývoji těchto vztahů a o možnostech, jak tyto vztahy zkvalitnit. Tato část se také zabývá projektem "Nanečisto", který připravuje děti a jejich rodiče na povinnou školní docházku a představuje jednu z možností pro budování dobrých vztahů mezi rodinou a školou. Praktická část obsahuje výzkumný problém a výzkumné otázky, charakteristiku výzkumného pole, sběr dat a jejich vyhodnocení. Empirické šetření zjišťuje, jak hodnotí vzájemnou spolupráci a komunikaci rodiče a učitelé, kteří projekt "Nanečisto" absolvovali. A dále také posuzuje, zda má projekt "Nanečisto" vliv i na kvalitu přípravy dětí na hodiny vyučování.The thesis named "The benefits of the project "Draft" for children entering primary schools" is of theoretical/empirical nature. The theoretical part analyzes mutual cooperation and communication between the family and school. It deals with the development of the relationship between the two parties and the possibilities of its improvement. This part also presents the project "Draft", which prepares children and their parents for compulsory school attendance and represents one of the possibilities of developing positive relationships between the family and school. The practical part features the research problem and research questions, the characteristics of the research field, data collection as well as their analysis and interpretation. The empirical research reveals how the mutual cooperation and communication are assessed by the parents and teachers who have taken part in the project "Draft". The research also studies the effect of the project on the quality of children's preparation for their classes.