Název:
Využití multimédií při výuce italského jazyka
Překlad názvu:
The application of the multimedia in Italian teaching
Autoři:
Malá, Radka ; Štichauer, Pavel (vedoucí práce) ; Loucká, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce s názvem "Využití multimédií při výuce italského jazyka" je navrhnout nové způsoby využití technologie při výuce italského jazyka pro dospělé studenty. Práce obsahuje jak konkrétní přípravy na hodinu, tak teoretický základ. Blended learning, jak se výuka za použití technologie nazývá, se stalo prostředkem k vylepšení tradičních hodin face-to-face. Pro studenty je dnes technologie běžnou součástí každodenního života, a proto očekávají, že ji učitel zapojí i do výuky. Oceňují především variabilitu a interaktivitu, jež multimédia do hodin vnášejí. V první části se práce nejprve krátce zabývá historií přístupu k výuce, který již může být považován za předchůdce blended leaming. Následuje výčet výhod a nevýhod, jež zapojení technologie do výuky italského jazyka přináší, popis role učitele v novém prostředí blended leaming a jak se tato role změnila v porovnání s dřívější tradiční výukou. Práce zde také ve zkratce představuje nejběžnější vyučovací metody a organizační formy vyučování, které později aplikuje na konkrétní přípravy na hodiny. Druhá část práce se detailně zabývá jednotlivými technologiemi a navrhuje různé způsoby, jak je efektivně využít při výuce italského jazyka. Snaží se uvést takové hodiny, z nichž by mohli mít užitek studenti s různými potřebami. Různými potřebami se...The objective ofthis master's thesis 'The Application ofthe Multimedia in ltalian Teaching' is to find a variety of new ideas for using technology while teaching ltalian to adult students. lt provides the reader with lesson plans as well as theoretical background. Blended learning, as we usually refer to implementing ICT tools into teaching, has become a way to enhance more traditional face-to-face lessons. Students expect teachers to apply technology, which is a natural part of their everyday lives, into their lessons and tend to appreciate the variety and interactivity it brings along. ln the first part, the paper aims to give a brief outlook of history of the approach which can be considered as a predecessor to blended leaming. lt goes on to present benefits as well as drawbacks ofimplementing technology into ltalian classes and to look at how the teacher's role in a blended course has changed compared to a traditional face-to-face one. lt also briefly describes the most common teaching methods and organisational forms of teaching in order to apply them into the following lesson plans. The second part of the paper introduces individual technologies in detail and suggests a number of ways to use them effectively in ltalian lessons. lt strives to bring ideas which learners with diverse needs could benefit...