Název:
Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Překlad názvu:
Educational and psychological aspects of experiential learning
Autoři:
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.The topic of this master thesis are educational and psychological aspects of experiential learning. This is analysed on the example of high school orientation courses. The teoretical part of this thesis deals - on the background of academic literature - with experiential learning, experential learning, social groups and group atmosphere in school classes. The empirical part analyses the development of group atmosphere and the development of group relationships at four classes which all lunderwent different types of orientation courses. The thesis finds that the orientation courses are advantages for the quality of relations between students and their future development.
Klíčová slova:
malá sociální skupina; skupinová atmosféra; zkušenostní učení; zážitková pedagogika; experiental pegagogy; experiential learning; group atmosphere; small social group