Název:
Management konfliktů v sociálních organizacích (Řešení konfliktů a rozhodování)
Překlad názvu:
Conflict management in social organizations (resolving conflicts and deciding)
Autoři:
Stejskalová, Klára ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Holeyšovský, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem konflikt, na který se zaměřuje v rámci pracovního prostředí v sociálních organizacích. V teoretické části je pojednáno zejména o různých typech konfliktů. Dále o jejich vývoji a cyklu. Následně jsou uvedeny možné přístupy k řešení konfliktů, i samotné způsoby jejich řešení. Teoretická část také popisuje s konfliktem související jevy jako jsou mobbing, manipulace a podobně. Empirická část zachycuje skutečný výskyt konfliktů a mobbingu ve zvolených sociálních organizacích, působících v Příbrami. Dále se zaměřuje na připravenost organizací na takové situace, zejména pak význam manažerů při jejich eliminaci, případně zpracování v rámci dalšího rozvoje. Důraz je zde kladen na zaznamenání těchto skutečností jak z pohledu zaměstnanců, tak i ze strany manažera. Na základě zjištění, že rozvoj této oblasti řízení ve zkoumaných organizacích není dostačující, byla navržena vhodná doporučení a vytvořen nástroj, umožňující snazší pochopení konfliktu a tím také úspěšnější práci s ním.The diploma thesis considers a topic "conflict", on which it is focused within the scope of work environment in social organizations. In a theoretical part there is predominatingly dealing with different types of conflict. Hereafter about their development and a cycle. Consequently there are mentioned possible approaches to conflict solutions and methods for their solving. In theoretical part there are also described terms related to the conflict as mobbing, manipulation, etc. The empirical part represents the real presence of conflict and mobbing in chosen social organizations functioning in Příbram. Hereafter it is focused on awareness of organizations on such situations, especially on a importance of managers during their elimination, eventually process in terms of another development. An emphasis is placed on recording of those situations both from the view of employees and on the part of manager. On the basis of findings that the development in this area of managing, in surveyed organizations, is not sufficient, the useful recommendation were suggested and a new instrument, allowing easier understanding of conflict and also more successful work with it, was created.
Klíčová slova:
facilitace; komunikace; konflikt; manipulace; mediace; mobbing; sociální organizace; communication; conflict; facilitation; manipulation; mediation; mobbing; social settlement