Název:
Činnostně orientované metody ve výuce němčiny se zaměřením na projektové vyučování
Překlad názvu:
Activity Methods in German Teaching with Accent on Project Work
Autoři:
Bobková, Daniela ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se v teoretické části zabývá nutností zařazení činnostních metod do "tradiční" výuky němčiny na běžné základní škole. Činnostní metody mají doplnit tradiční výuku tak, aby vznikla tzv. činnostně orientovaná výuka, která je po didaktické stránce efektivnější, zpříjemňuje školní vzdělávání a tím zlepšuje postoj žáků ke škole a vede žáky k řadě důležitých kompetencí. Činnostně orientovaná výuka nabízí jednu z možných cest ke splnění požadavků kladených na výchovu a vzdělávání v současné době. Výzkumná část se zaměřuje na ověření teoretických předpokladů v praxi a stanovuje podmínky, za kterých je možné činnostně orientovanou výuku realizovat.The theoretical part of the degree work deals with the necessity of including activity methods in "traditional" German language teaching at an ordinary primary school. There should rise a new type of teaching that combines both traditional and activity methods. It is supposed that this kind of teaching is more effective, it improves pupils' attitude to learning and it teaches many abilities that are important in present-day life. Therefore this teaching represents one of the ways to cope with the demands of contemporary education. The research part concentrates on verification of the theoretical hypotheses in real classes and it describes requirements that are necessary for succesful realization of activity methods.