Název:
Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou
Překlad názvu:
Ergotherapy as Major Aspect of Support for Integration Process of Pupil with Cerebral Palsy
Autoři:
Vojtíšková, Soňa ; Soudná, Kateřina (vedoucí práce) ; Kopecká, Magdalena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: Název práce: Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou Název práce v anglickém jazyce: Ergotherapy as Major Aspect ofSupport for Integration Process ofPupil with Cerebral Palsy Cíle práce: Shrnutí dostupných informací o ucelené rehabilitaci, se zaměřením na ergoterapii a její význam v procesu integrace. Předmětem pozorování byl průběh ergoterapie u žáka s dětskou mozkovou obrnou, konkrétní využití pomůcek, jejich pomoc k vytváření podmínek pro integraci a závěrečné vyhodnocení pozorování. Metoda: Byla provedena metoda pozorování a také metoda testování. Výsledky: Ergoterapeutické postupy a pomůcky přispívají ke stimulaci a aktivaci pohybového aparátu, psychiky, kognitivních funkcí a smyslového vnímání. Napomáhají tak k podpoře integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, ucelená rehabilitace, ergoterapie, integrace, Jedličkův ústav, sebeobsluha