Original title:
Jazyk italské mládeže a jeho specifika
Translated title:
The language of Italian young people and its specifications
Authors:
Najmanová, Petra ; Špaček, Jiří (advisor) ; Štichauer, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat jazyk současné italské mládeže se všemi svými aspekty, charakteristikami a vztahem k běžnému jazyku. Ve své práci se pokouším postihnout, jakým způsobem jednotlivé faktory ovlivňují tento sociolekt a nakolik se liší současný jazyk mladých lidí od předchozích generací. V současné době je komunikace mládeže jako nikdy v minulosti spojena s nejrůznějšími technologiemi od počítačů, přes mobilní telefony, až po SMS zprávy. To je jeden z hlavních faktorů, které jazyk mládeže ovlivňují. Dále je to obrovský vliv masmédií jako je televize, rádio, tisk, které se snaží tuto věkovou skupinu oslovit a získat. Značnou roli při formování jazyka mladých lidí hrají další oblasti jejich zájmu - hudební styly, sport, současná literatura, komiksy a také různé slangy, jako např. drogový.The main aim of the thesis is to analyze the language of Italian youth with its all aspects, characteristics and relation to the cornrnon language. I try to realize the inf1uence of particular social factors and difference of the cornrnon language of youth from language of preceding generations. At present is the young generation cornrnunication linked as never before with various advanced technologies such are pes or cell phones. These are main factors inf1uencing the language of youth. Another issue create mass media e.g. television and radio broadcasting, press, which are interfering the age-group with a view to address and profit. Great portion in forrnation ofthe language of youth is predisposed by altemative music styles, sports, literature (comics), certain role plays slang e.g. ofthe drog cornrnunity.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/13587