Název:
Porovnání efektivity problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia
Překlad názvu:
Comparing effectiveness of problem-based and traditional education of high school students
Autoři:
Vošmerová, Blanka ; Čechová, Marie (oponent) ; Čížková, Věra (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V diplomové práci je porovnávána efektivita problémově a klasicky vedené výuky u žáků vyššího gymnázia na příkladu tematického celku dýchání člověka. Efektivita byla porovnávána pomocí výzkumného nástroje, který obsahuje pretest, posttest I a posttest II. Výsledky žáků v testech byly statisticky vyhodnoceny pomocí dvouvýběrových testů a korelační analýzy. Práce obsahuje také přípravy na dvě varianty výuky a praktická cvičení (včetně PowerPointové prezentace) a názory českých a zahraničních autorů na problémovou výuku a efektivitu ve školách.In this diploma thesis is compared effectiveness of problem-based and traditional education of high school students as an example of thematical unit ?human respiration?. The effectiveness was compared with research work contains pretest,posttest I and posttest II. Student`s test`s results were statistical evaluated with two-sample tests and correlation analysis. This diploma thesis also contains preparations for both education alternatives and practical exercises (including presentation in PowerPoint) and czech and foreign autohors opinions of problem-based education and the effectivness of school.
Klíčová slova:
experimentální skupina; posttest II; pretest; problémově vedená výuka; problem-based education,experimental group,pretest,posttest II