Název:
Komunikace v organizaci
Překlad názvu:
Communication in organization
Autoři:
Zajíc, Jaroslav ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Komunikace je jedním z nejdiskutovanějších témat současnosti a její význam neustále roste. Nejčastěji se setkáme s rozdělením na verbální a neverbální komunikaci, které je založené na tom, jestli obsah sdělení vyjadřujeme slovy nebo ne. Každý člověk používá ke kontaktu s druhými jiný komunikační styl, který se liší i podle situace. Umění dobře komunikovat je základem úspěchu nejen v běžném životě, ale i v zaměstnání. Každá organizace je místo, kde se komunikuje velmi intenzivně. Komunikace zde probíhá jak směrem ven, tak samozřejmě i uvnitř. Předpokladem dobré vnější komunikace je dobrá komunikace vnitřní. Nejdůležitějším cílem interní komunikace je informovat členy o vnitřních procesech a dostávat od nich zpětnou vazbu o fungování organizace. Komunikace v organizaci probíhá různými směry (například vertikálně, horizontálně, diagonálně) a různými formami (například formálně, neformálně). Celá výměna informací se zde děje pomocí různých komunikačních prostředků. Ty lze rozdělit na osobní a mediální, podle toho, jestli probíhají tváří v tvář nebo zprostředkovaně přes média. Velmi podstatný, pro veškerou komunikaci v organizaci, je způsob komunikace manažerů, kteří tím ovlivňují i atmosféru v organizaci. A s tím pak souvisí i styl komunikace samotných podřízených. Komunikace je složitý proces, který má v...Communication is one of the most discussed themes of today and its significance is ever growing. Most often, communication is divided in verbal and nonverbal. It depends if the content of the communicated message is put across in words or not. Every person uses his or her communication style in the contact with others which is different in each situation. The art of communication is the ground not only in everyday life but also in employment. Every organization is a place where communication happens intensively. It is directed outward, and of course it takes a place inside. Internal communication is the prerequisite of good outer communication. The most important aim of internal communication is to inform its members about internal processes and to get feedback about the functioning of an organization. Communication in an organization proceeds in different directions (e.g. vertically, horizontally, diagonally) and in different ways (e.g. formally and informally). The whole exchange of information takes place with the help of several communication media. They can be divided into personal and medial, according to the information exchange, either face to face or trough the mass media. Manager communication is essential to the whole organization. It influences the general atmosphere in the establishment. The...