Překlad názvu:
Cypriot Folk Singing: a Comparison of Methodology
Autoři:
Lazarou, Loucia ; Pecháček, Stanislav (oponent) ; Beynon, Jennifer Carol (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] In my master thesis I studied how harmony, rhythm and forms can apply in music in Cyprus, comparing it also with the Bel canto popular style of singing. Some genres and rhythms can be also found in Europe, Arabia, Greece and Asia Minor, but there are somehow different having their own individuality. Firstly, (chapter 1) I spoke about the Geographical place of Cyprus, which was forever a temptation for war. The roots and the influences on Cypriot music was my next topic. (Subchapter 1.1, 1.2) Secondly, (chapter 2) I spoke about the Demotic song, and how music and personal experiences of the people came together. I moved through the characteristics, melody and rhythm. Furthermore, (chapter 3) I made a short chapter on the traditional instruments. The next chapter (No 4) is one of the most important chapters in the thesis. The scales of folk songs in Cyprus are mixed and difficult for some people to understand, because of their way of playing and the influences upon them. I continued with the detailed description of Cypriot folk songs in chapter 5, the genres, the forms and their history. It is very important for the teacher or the student to understand their origin, in order to sing the Cypriot folk songs. A short history about Bel canto and the main representatives of that style is introducing us to..., , RESUME Ve své diplomové práci jsem studovala, jak může být harmonie, rytmus a formy využity v kyperské hudbě a porovnávala jsem to též s populárním stylem zpívání, kterým je Bel canto. Některé žánry a rytmy písní můžeme objevit v Evropě, Arábii, Řecku a Malé ÁSii, ale přece jen se poněkud liší, mají svou vlastní individualitu. Nejdříve ( v kapitole 1) jsem hovořila o geografické poloze Kypru, která vždycky sváděla k válkám. Kořeny a vlivy kyperské hudby se staly mým dalším tématem ( podkapitoly 1.1.,1.2.) Poté jsem ( v kapitole 2) hovořila o Demotické písni a o tom, jak se hudba a osobní zkušenosti lidí spojily navzájem. Zkoumala jsem vlastnosti melodie a rytmu. Dále ( kapitola 3) jsem se v krátké kapitole zabývala tradičními nástroji. Další kapitola ( číslo 4) je nejzávažnější z celé práce. Tóniny lidových písní na Kypru jsou smíšené a pro některé lidi obtížně srozumitelné pro jejich způsob hry a celkovou působnost. Pokračovala jsem s podrobným popisem kyperské lidové písně v kapitole 5, kde se zabývám jejími žánry, formou a historií. Je velmi důležité pro učitele i studenta aby rozuměl původu kyperské písně, pokud ji chce zpívat. Krátká historie Bel canta a hlavních představitelů tohoto stylu nás uvádí do 6. kapitoly. Tři příklady lidových a Bel cantových písní jsou zde analyzovány melodicky, rytmicky...