Název:
Výuka cizího jazyka v 1. třídě ZŠ (na příkladu anglického jazyka)
Překlad názvu:
Foreign language teaching in the first grade of primary school (English language as an example)
Autoři:
Viktorová, Anna ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá zkoumáním výuky cizího jazyka v 1. třídě ZŠ. Cílem této práce je vytvořit materiál, který v teoretické části vymezuje místo rané výuky cizích jazyků ve školských dokumentech, diskutuje cíle této výuky, a formuluje pedagogicko-psychologické předpoklady dětí v 1. třídě pro učení se cizímu jazyku. V neposlední řadě vymezuje specifické požadavky daného věkového období na metody a formy práce, které by učitel cizího jazyka v 1. třídě měl při výuce zohlednit. Praktická část zaměřuje pozornost na zkušenosti učitele s výukou cizího jazyka v 1. třídě a mapuje současnou situaci v českých školách. Výstupem praktické části je "Sborník nápadů a aktivit pro prvňáky", který svým obsahem zohledňuje vhodné formy a metody práce pro danou věkovou kategorii.This diploma thesis deals with foreign language teaching in the first grade of primary school. The aim of the thesis is to produce an informative material delimitating the situation of early language teaching in the educational documents, discussing the aims of early language teaching and defining the pedagogical and psychological assumptions for language learning in the first grade of primary school. It also specifies the inquiries of the specific age group towards language teaching methods and strategies that should be respected by language teachers of the firstgraders. The practical part of the thesis focuses on the practical teachers` experience regarding language teaching in the first grade and describes the current situation at the Czech primary schools. The outcome of the practical part is "A Collection of ideas and activities for the firstgraders". All the activities included in the collection take into account the specific forms and methods of teaching suitable for this age.