Název:
Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 1. a 2. třídy ZŠ
Překlad názvu:
Educational and Diagnostic Potentials of the Surroundings Cobwebs in Classes of Pupils at the Age 1st and 2nd Year of Elementary School
Autoři:
Harcubová, Pavlína ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je komplexním obrazem zatím málo rozšířeného, avšak velmi podnětného a motivujícího prostředí Pavučiny. Na základě autorčina bezmála dvouletého vlastního objevování prostředí a uskutečněných experimentů se žáky 1. a 2. třídy ZŠ byla vytvořena rozsáhlá struktura zákonitostí, jimiž se pavučinové úlohy řídí, nejrůznější variace úloh a systém označování pavučin pyramidového typu. V části práce zabývající se didaktickým vymezením prostředí byla shrnuta široká škála jevů, které ovlivňují náročnost úloh. Součástí práce je i vytvořená didaktická pomůcka - model pavučiny, stejně jako analýzy experimentů a myšlenkových procesů žáků včetně jejich příčin, jež přinášejí hlubší porozumění prostředí pavučin.This Diploma Thesis gives a complex portrait of not much prevalent yet, however very stimulating and motivating surroundings Cobwebs. The extensive structure of the principles that cobweb tasks follow, varied modifications and the system of marking cobwebs of the pyramid type was originated on the basis of nearly two-year author's own discovering of the surroundings and having realized experiments with the pupils of 1st and 2nd classes. Broad range of phenomenon, which influences the difficulty of the tasks, has been summarized in the part dealing with the didactics definition. The didactics aid - a model of cobweb, as well as the analyses and pupils' cognitive processes including their causes, that produce deeper understanding of surroundings Cobwebs, are parts of the supplement of the thesis.