Název: Aktuální programy rozvoje informační gramotnosti u nás a v zahraničí
Překlad názvu: Actual information literacy programs in the Czech Republic and in other foreign countries
Autoři: Vacata, Libor ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Dombrovská, Michaela (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Tématem práce je charakteristika současných postupů a trendů v tvorbě a aplikování různých programů informační gramotnosti do celého vzdělávacího procesu. Cílem práce je snaha o zmapování možností aplikování informační výchovy do vzdělávacího systému na základních, středních a vysokých školách. Práce se v úvodu zabývá teoretickými východisky a definuje pojem informační gramotnosti pro potřeby jejího praktického využití. Dále se v práci klade důraz zejména na problematiku rozvoje informační gramotnosti v České republice, kde se analyzuje stav státní informační a vzdělávací politiky a uvádějí se významné příklady aplikování programů rozvoje informační gramotnosti ve všech vzdělávacích stupních s důrazem na univerzity. Část práce je rovněž věnována aktuálnímu stavu rozvoje informační gramotnosti ve vybraných zahraničních zemích. Jsou zde uvedeny významné aktivity Evropské unie, USA, Velké Británie a Austrálie. Práci uzavírají příklady mezinárodní spolupráce v rámci různých organizací.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/10112

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-273425


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet