Název:
Motivace jako způsob vedení lidí
Překlad názvu:
Motivation as a leadership
Autoři:
Dalešická, Blanka ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma ,,Motivace jako způsob vedení lidí'' má za úkol vymezit základní pojmy z oboru managementu a popsat teoretické motivační strategie využívané manažery.
Práce je rozdělena do několika oddílů. V prvním oddílu je popsáno elementární pojetí managementu a vedení lidí v naší kultuře. Tento první oddíl je zaměřen především na teorii managementu a motivační stimuly potřebné k vedení lidí. V dalším oddílu jsou popsány motivační technicky z hlediska psychologie, a jejich dopady v praktickém využití.
V druhé, praktické části, která je vytvořena pomocí metodiky řízeného rozhovoru, bylo pěti předem zvoleným a vysoce postaveným manažerům a zaměstnavatelům, zadáno třináct identických otázek za účelem výzkumu vedení lidí v praxi. Po představení jednotlivých osobností a fungování jejich firmy, následuje porovnávání odpovědí z předchozího šetření a zjištěné informace byly následně porovnány s teoretickými údaji. Následuje subjektivní názor autora uvedený v závěru práce.
The primary mission of the thesis ''Motivation as a leadership'' is to put forward basic management terms and concepts, and describe motivational strategies used by managers in practice.
The dissertation is divided into several sections. The first one describes the elementary concepts of management and leadership in our culture. The section primarily focuses on management theory and motivational incentives needed to lead people. The following section describes motivational techniques in terms of psychology, and what their implications are in practical use.
In the practical part which is created using the methodology of guided interview, five pre-selected senior managers and employers were assigned thirteen identical questions for the purpose of studying leadership in practice. The introduction of individual personalities and operations of their businesses is followed by a comparison. The information obtained from the comparison is contrasted with the theoretical data and a subjective view resulting from the assessment will be presented in the conclusion.
Klíčová slova:
management; manažerské strategie; motivace; motivační systém; vedení lidí