Název:
Marketingová komunikace vybrané organizace
Překlad názvu:
Promotion of selected organisation
Autoři:
Kopecká, Soňa ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace se podniky snaží přesvědčit zákazníky o výjimečnosti svých produktů. Marketingová komunikace je tedy klíčovou součástí strategie firmy, pomáhá utvářet její image a tím formovat pohled veřejnosti na ni.
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří teoretická východiska, kde jsou charakterizovány základní pojmy této problematiky. Nejprve je vymezen obor marketingu, na který navazuje segmentace trhu, targeting, positioning a řízení vztahů se zákazníky. Tato část je zaměřena rovněž na marketingový mix a nástroje marketingové komunikace. Na konci teoretické části je charakterizována image značky a metoda sémantického diferenciálu, která je využita v další části práce.
Praktická část práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Adidas, která je popsána dle poznatků z teoretické části. Protože tato společnost intenzivně využívá širokou řadu nástrojů marketingové komunikace, byl vybrán jeden z nich, event marketing a aktivity spojené s existencí běžeckého klubu společnosti, Adidas Runners Prague. Pomocí dotazníkového šetření mezi veřejností a běžci tohoto klubu za použití metody sémantického diferenciálu bylo zjištěno, jak různé cílové skupiny vnímají značku Adidas. V závěrečné části je na základě výsledků zhodnocena marketingová komunikace a poté jsou podány návrhy na její zlepšení.Through marketing communication tools, businesses attempt to convince customers about the uniqueness of their product. Marketing communication is therefore a key part of the company's strategy, helps to shape its image, which also affects the public view of the company.
The thesis is divided into two parts. The first part presents theoretical basis where basic concepts are characterized. First, the definition of marketing, market segmentation, targeting, positioning and customer relationship marketing. This part is also focused on marketing mix and marketing communication tools. At the end of the theoretical part, brand image and method of semantic differential is introduced, which is utilized in the practical part of the thesis.
The practical part examines marketing communication of Adidas, which is described using concepts introduced in the theoretical part. As this company makes extensive use of a wide range of marketing communication tools, I chose one of them, event marketing and activities associated with the existence of its official running club, Adidas runners Prague. Questionnaire survey among the public and members of the runners club was used, the method of semantic differential showed how different target groups see the Adidas brand. The final part is based on the results of evaluation of marketing communication and also introduces suggestions for future improvement.
Klíčová slova:
cílová skupina; event marketing; image značky; marketing; marketingová komunikace; nástroje marketingové komunikace