Název:
Potenciál zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Překlad názvu:
Chosen Destination Potencial on the Tourism Industry Market in the Czech Republic
Autoři:
Béna, Tomáš ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřená na obor cestovního ruchu. Po obecném vymezení širšího kontextu a klíčových termínů jsou zhodnoceny a porovnány základní teoretické přístupy k hodnocení potenciálu cestovního ruchu a členění jeho předpokladů. Rovněž je nastíněna jeho typologie. Následně je územně vymezena zkoumaná destinace Podzvičinsko a nastudované teoretické přístupy jsou aplikovány při jejím popisu a detailní inventarizaci atraktivit. Dále byly provedeny strukturované rozhovory s odborníky. Dalším krokem bylo sestavení dotazníku a jeho distribuce širší veřejnosti, za účelem zjištění dat o potenciálních návštěvnících. Na základě zjištěných informací bylo provedeno rozřazení účastníků do jednotlivých cílových segmentů. Pro tyto segmenty byly navrženy konkrétní produkty cestovního ruchu, které v maximální míře odpovídají profilu segmentů, jejich cílům a možnostem. Z poznatků zjištěných během strukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření byly dále definovány negativně vnímané stránky destinace a navržena opatření k jejich zlepšení.The diploma thesis deals with the field of tourism industry. After a general definition of a broader context and key terms, the basic theoretical approaches to assessing the potential of tourism and the division of its assumptions are evaluated and compared, as well as its typology is outlined. Subsequently, the investigated destination of Podzvičinsko is defined territorially, and the studied theoretical approaches are applied in its description and a detailed inventory of attractions. Further, structured interviews with experts were conducted. The next step was to compile a questionnaire and its distribution to the wider public in order to find out data about potential visitors. On the basis of the provided information, the participants were divided into respective target segments. Specific tourism products have been designed for these segments which maximally correspond to the segments profiles, their goals and possibilities. The findings identified during the structured interviews and in the questionnaires also defined negatively perceived aspects of the destination, and measures were proposed for their improvement.
Klíčová slova:
Cestovní ruch; Destinace; Potenciál CR; Služby; Účastník CR; Česká republika