Název:
Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů
Překlad názvu:
Cooperation of high schools with external contractors in preparing school educational programs
Autoři:
Tulach, David ; Lačev, Alek (vedoucí práce) ; Hochel, Matej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce, Spolupráce středních škol s externími firmami v přípravě školních vzdělávacích programů, se zabývá otázkou, zdali je možné a přínosné, aby střední školy spolupracovaly s firmami na přípravě či úpravě svých vzdělávacích programů za cílem zlepšení kvality vzdělávání. Po prvotních příspěvcích ze strany odborníků, které na tuto otázku odpovídaly negativně, byl pohled zaměřen na kořen věci - na čem stojí historické pilíře školství a pedagogiky, co o učení se a výuce říká věda, jak pedagogika reaguje na krizi věd. Při porovnání literárních zdrojů a závěrů z rozhovorů s odborníky v kombinaci s analýzou stop a výsledků činnosti odborníků dalších byla stanovena teorie, že veřejné školství dospívá do bodu krize, ve své podstatě se od svého vzniku nezměnilo a nejlepším řešením může být vytvoření alternativních vzdělávacích institucí.This thesis, Cooperation of high schools with external contractors in preparing school educational programs, deals with the question whether it would be possible and beneficial for high schools to cooperate with companies on the preparation or modification of their educational programs, with the goal of improving the quality of education. After initial contributions from experts who provided negative replies to this question, the view was focused on the root of the issue - what are the historical pillars of public schools and pedagogy, what does science say about learning and teaching, how pedagogy reacts to the crisis of science. After comparing literal sources and results from interview with the experts, in combination with a trace and activity analysis, a theory was established that public education is reaching a point of crisis, has not changed in its essence since its beginning and that the best solution might be the establishment of alternative educational institutions.
Klíčová slova:
historické kořeny školství; inovace; kybernetika; moderní vzdělávání