Název:
Zhodnocení marketingové komunikace
Překlad názvu:
Evaluation of Marketing Communication
Autoři:
Kučerová, Adéla ; Balcarová, Tereza (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této diplomové práce je zhodnocení marketingové komunikace, konkrétně se zaměřením na osobní prodej ve vybraném podniku.
Teoretické poznatky, jež se týkají této problematiky, jsou obsaženy v první části této práce. Podrobněji je zde rozebrána komunikační aktivita, zvaná osobní prodej, na níž se práce konkrétněji zaměřuje.
Druhá část práce je věnována charakteristice společnosti Bohemia energy, včetně její marketingové komunikace, opět s bližším zaměřením na osobní prodej. Tato část dále obsahuje zhodnocení dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 667 respondentů. Toto šetření bylo vytvořeno za účelem zjištění míry kvality poskytovaných služeb ze strany obchodních zástupců této společnosti. Výsledky z průzkumu poukázaly na nedostatky v této komunikační aktivitě a v mnoha případech potvrdily neseriózní chování a nekalé praktiky obchodních zástupců. Na základě vyhodnocení dotazníkové šetření bylo současně navrženo několik doporučení, díky kterým by se mohlo předcházet již zmiňovaným situacím. Pořizování audio nahrávek se souhlasem zákazníka či předem domluvené schůzky by mohly snížit pravděpodobnost sdělování nepravdivých informací a zároveň tak zkvalitnit poskytovanou službu.
The theme of this thesis is to evaluate marketing communications, specifically with a focus on personal selling of the selected company.
The theoretical knowledge which concern this issues are contained in the first part of this work. Communication activity called personal selling is futher analyzed in this thesis.
The second part is devoted to the characteristics of Bohemia energy including its marketing communications, with a closer focus on personal selling as well. This part also contains evaluation of questionnaire survey, which was attended by 667 respondents. This survey was created to determine the level of quality of services provided by the sales representatives of this company. The results of the survey pointed to deficiencies in this communication activity and it also confirmed unfair behavior and practices of sales representatives. On the basis of evaluation of the questionnaire survey was proposed a few suggestions which could prevent already mentioned situations. Taking audio recordings with the customer´s consent or prearranged appointments could reduced the probability communicating of false information and at the same time improve the quality of the provided services.
Klíčová slova:
komunikační mix; marketing; marketingová komunikace; osobní prodej