Název:
Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení
Překlad názvu:
University of the Third Age as part of lifelong learning system
Autoři:
Hátlová, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma "Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení" se zabývá vzděláváním seniorů se zaměřením na Univerzity třetího věku. Na základě odborné literatury jsou v teoretické části vysvětleny potřebné pojmy, je popsáno vzdělávání seniorů a možnosti vzdělávání seniorů v České republice. Dále jsou charakterizovány Univerzity třetího věku, jejich historie a působení v zahraničí. Z českých Univerzit třetího věku se zaměřuje na Českou zemědělskou univerzitu v Praze (ČZU). Praktická část práce je zaměřena na zjištění několika informací o posluchačích Univerzity třetího věku při České zemědělské univerzitě v Praze. Konkrétně se jedná o zjištění, kdo jsou tito posluchači, jejich spokojenost s lektory Univerzity třetího věku při ČZU, celková spokojenost s Univerzitou třetího věku při ČZU a jaká témata by je zajímala. Pro průzkumné šetření byly použity dotazníky v papírové formě.The bachelor's thesis titled "University of the Third Age as part of lifelong learning system" deals with senior education with focus on the University of the Third Age. In the theory part, some important terms are explained there according to special literature, senior education is described there and also other educational opportunities for seniors in the Czech republic. There is also characterized the University of the Third Age, its history and how it works abroad. The thesis focuses also on the University of the Third Age at the Czech University of Life Sciences in Prague (CULS). The application part is focused on finding some information about students of the University of the Third Age at CULS. Concretely, the thesis discovers who the students of the University of the Third Age at CULS are, their satisfaction with lectors, their general satisfaction with the University of the Third Age at CULS and which topics they would be interested in. The quastionnaires in a paper form were used for the survey.
Klíčová slova:
senior; stárnutí; Univerzita třetího věku; vzdělávání seniorů