Název:
Analýza ecolabellingu v České republice
Překlad názvu:
Analysis of ecolabelling in the Czech Republic
Autoři:
Kubátová, Lucie ; Šmída, Zbyněk (vedoucí práce) ; Riedl, Marcel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Ecolabelling je výraz, který znamená ekologické označování a i u nás v České republice se s ním stále více setkáváme. Hlavním úkolem ekoznačení je upozornit na výrobky či služby, které jsou šetrné k životnímu prostředí. To se děje hlavně prostřednictvím certifikovaných značek. V České republice se jich nachází velké množství, nejznámější je Ekologicky šetrný výrobek. Diplomová práce seznamuje s vybranými ekologickými značkami. V poslední době dochází k velkému vývoji ekologického označování, na to reagují firmy a snaží se usměrňovat svou produkci správným směrem. Ecolabelling představuje nástroj zeleného marketingu, jehož hlavním cílem je dosažení efektivnosti ekologickou cestou. Proto firmy vytvářejí zelené strategie, aby zaujaly zákazníky a vytvořily si tak ekologickou image. Hlavním cílem práce je seznámení s ecolabellingem, porovnání vybraných českých, evropských a celosvětových ekologických značek. Důležité také je upozornit na zneužívání ekologického označování tzv. greenwashing.Ecolabelling is concept that means eco-labeling, and even here in the Czech Republic, with it becoming more and more. The main task of eco-labeling is to draw attention to the products or services that are environmentally friendly to the environment. This is done mainly through certified brands. In the Czech Republic there is a large number, the most famous is Environmentally friendly product. Thesis acquaints with selected ecological brands. Recently, there is a large development of environmental labeling react to that company and try to regulate their production in the right direction. Ecolabelling is a green marketing tool, whose main objective is to achieve efficiency organic way. Therefore, companies create green strategy that attracted customers and build such an ecological image. The main objective is to introduce ecolabelling, a comparison of selected Czech, European and global eco-label. It is also important to highlight the abuse of so-called eco-labeling. Greenwashing.
Klíčová slova:
certifikace; ecolabelling; green marketing; životní prostředí