Název:
Bankovní problematika zaměřená na seniory
Překlad názvu:
Banking issues focused on seniors
Autoři:
Studničková, Barbora ; Cvik, Eva Daniela (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se ve své teoretické části věnuje charakteristice jednotlivých bankovních produktů od jejich historie až po současné využití. Dále je práce specializována na přístup bankovních institucí k seniorům a jejich nabízených aktuálních možností. Ve své praktické části je práce zaměřena na kvalitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření na téma Bankovní služby, kde je řešena problematika přístupu seniorů k bankám obecně a jejich intenzivnímu využívání ve třech různých městech. Následně jsou výsledky seniorů porovnány s názory ostatních generací, aby byl zjištěn případný existující rozdíl využívání bankovních služeb závislých na věku. Další nezbytnou součástí praktické části této bakalářské práce je rozhovor se zaměstnancem jedné z velkých bank, který vede ke zjištění nejen přístupu zvenčí ale také zevnitř. Díky tomu může dojít k následnému celkovému zhodnocení situace ze strany klienta i banky. The theoretical part of the thesis consists of characteristics of particular banking products from their history to current usage. Aditionally, the thesis is specialized in the approach of banking institutions too seniors and their current offered possibilities. The practical part of the thesis is focused on a qualitative research through the medium of a questionnaire survey on the topic Banking services, which approaches the problem of accessibility seniors to banking institutions in general and their intensive usage in three different cities. Subsequently, the results of seniors are compared with opinions of other generations in order to determine any existing difference when using banking services dependent on age. Another essential part of the practical part of this thesis is an interview with an employee of one of the major banks, which leads to the discovery of the approach both inside and outside. Thanks to this an overall conclusion of the situation by the client and the bank can be made.
Klíčová slova:
banka; klient; produkt