Název:
Analýza vybraných marketingových ukazatelů na sociálních sítích
Překlad názvu:
Analysis of selected indicators of marketing on social networks
Autoři:
Pejcha, Martin ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Pilař, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje investic do marketingu na sociálních sítích u vybraných společností a také vnímáním reklamy z pohledu uživatelů sítí. Práce analyzuje vývoj investic prostřednictvím časových řad. Data pro analytickou část byla poskytnuta zkoumanými společnostmi, kterými jsou Komerční banka, a.s., Pražská čokoláda, s.r.o. a Stunnview, s.r.o. Pro posouzení vlivu reklamy na uživatele sociálních sítí bylo provedeno vlastní dotazníkového šetření, které probíhalo od 25. listopadu 2016, do 31. ledna 2017. Za pomoci dotazníku bylo zjištěno, do jaké míry se uživatelé sociálních sítí nechávají ovlivnit reklamou při rozhodování o pořízení produktů, zda sledují diskuze a hodnocení produktů, případně nakolik se do hodnocení aktivně zapojují. Zjištěné výsledky byly porovnány s šetřením prováděným Českým statistickým úřadem v roce 2016. Získaná data jsou zpracována pomocí statistických metod pro testování vztahů kvalitativních znaků.
Thesis deals with the development of investment in marketing on social networks in selected companies and also the perception of advertising from the perspective of network users. It analyzes the development investment through time series. Data for the analysis were provided by companies, which are the Commercial Bank, Inc., Prague Chocolate, Ltd. and Stunnview, Ltd. To assess the impact of advertising on users of social networks was used own survey, which was conducted from November 25, 2016, to 31 January 2017. By using the questionnaire was possible to examine to what extent the users of social networks are influenced by advertising when deciding to purchase products, if users follows the discussion and evaluation of products, or to what extent of the evaluation they actively involved. The results were compared with the investigation carried out by the Czech Statistical Office in 2016. The data are compiled using statistical methods.
Klíčová slova:
Analýza; Marketing; Marketingový mix; Reklama; Sociální sítě