Název:
Technologie pro uskladnění elektrické energie v elektrických vozidlech
Překlad názvu:
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Autoři:
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
This bachelors thesis is focused on technologies used for storing electric energy in electric vehicles. The first chapter deals with history of technologies for electric energy storing and their use in early electric vehicles. It continues by description of electric vehicles that were occasionally produced through the 20th century, up to 1990s when this technology became attractive again. The following chapter describes types of electric cars and gives us examples of currently produced cars. The third part deals with technologies used in present and recent past. Subsequently, in the last chapter, there are introduced technologies which might be sufficient substitution to current systems or even to conventional combustion engines in future.
Klíčová slova:
Electric vehicles; Flow cell; Fuel cell; hybrid electric vehicles; lead-acid; Leaf; lithium-ion; lithium-polymer; lithium-sulphur; Prius; redox battery; silicone anode; supercapacitor; Tesla S; Elektrická vozidla; Flow cell; hybridní vozidla; křemíková anoda; Leaf; lithium-ion; lithium-polymer; lithium-síra; olověné akumulátory; palivový článek; Prius; redoxní baterie; superkondenzátor; Tesla S
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/61661