Název:
Styly učení ve výuce anglického jazyka
Překlad názvu:
LEARNING STYLES IN ENGLISH LANGUAGE
Autoři:
FRČKOVÁ, Erika Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Rigorózní práce se zabývá styly učení v rámci hodin anglického jazyka. V teoretické části své práce se soustředím na vysvětlení základních pojmů souvisejících se styly učení, hledám jejich shody a rozdíly. Uvádím zde taktéž klasifikaci stylů učení, a to jak podle jednotlivých autorů, tak podle upotřebitelnosti stylů učení ve výuce anglického jazyka. Mimo jiné se věnuji otázce stylů učení a popsáno je také zařazení anglického jazyka v kurikulárních dokumentech České republiky, opět s ohledem na styly učení. V empirické části práce se snažím zjistit styly učení u jedné konkrétní třídy studentek střední odborné školy pedagogické. K provedení případové studie je použit strukturovaný rozhovor, na jehož základě jsou porovnány styly učení jednotlivých studentek a následně vytvořen popis stylů učení třídy jako celku. Zjištěných výsledků je použito k posouzení mé dosavadní práce se třídou a k navržení případných změn v další výuce.This thesis deals with learning styles and their usage within the English language classes. I have focused the theoretical part on the definition of the term learning style and its correlation to other terms from the similar fields of study. It is also here, where I indicate the classification of learning styles. The classification is based on the work of many authors and on the adequate utilization of learning styles within the English language teaching. On top of that, I focus on the teaching styles related issues and I discuss the position of the English language within the contemporary educational system in the Czech Republic. In the empirical part of my thesis I try to analyze the learning styles of a group of third grade English language students at the pedagogical secondary school. To achieve this goal I used a pen and paper interview which enabled me to gain the data necessary to describe the learning styles of the individual students as well as the whole group. Based on the acquired information I tried to propose some changes which could help me to improve my teaching approach in the future. Citace: FRČKOVÁ, Erika. Styly učení ve výuce anglického jazyka. České Budějovice, 2015. rigorózní práce (PhDr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/44238