Název:
Přínos Milady Mašatové pro dramatickou výchovu
Překlad názvu:
The benefits of Milada Mašatová for drama education
Autoři:
Zborníková, Markéta ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce popisuje život, práci, metody a přínos pro dramatickou výchovu jedné z významných osobností dramatické výchovy a loutkového divadla hraného dětmi v Československu, později v České republice, Milady Mašatové. Práce se věnuje jejímu životu a zkušenostem v práci s dětmi a studenty na základní škole, lidové škole umění (dnešní základní umělecké škole) a vysoké škole (Univerzita Palackého Olomouc), metodám vedení dramatických kroužků, literárně-dramatického oboru a seminářů v těchto institucích. Popisuje, jak Milada Mašatová vnímala dramatickou výchovu a loutkové divadlo, a v čem shledávala jejich pozitivní vliv na rozvoj dětí.This dissertation describes the life and work of Milada Mašatová, one of the most prominent people in drama education and puppet theatre played by children in Czechoslovakia (and later in the Czech Republic), as well as her educational methods and her contribution to drama education. The dissertation focuses on her life and experience she gained while working with children and other students at primary school, art school, and university. Furthermore, the dissertation addresses the methods used to manage drama clubs, and lead drama-literature courses and seminars in the mentioned institutions. The dissertation also explains Milada Mašatová’s attitude towards drama education and the puppet theatre, and what convinced her of its positive impact on children’s development.
Klíčová slova:
dramatická výchova; děti; literárně-dramatický obor; loutky; Mašatová, Milada, 1934-2000
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9076