Název:
Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů
Překlad názvu:
Inquiry based education as one of the ways to improving teachers professionalism
Autoři:
Tichá, Marie ; Samková, L. Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Elementary Mathematics Education (EME) 2016, Olomouc (CZ), 20160420
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým odpovědím a ty je třeba ověřit, zaměřili jsme se v poslední době také na rozvíjení uvědomování si potřeby argumentovat, vědomě zařazovat odůvodňování do vyučování matematice.This contribution focuses on inquiry-based education as one of the ways to develop and improve professionalism of future primary school teachers. Since the process of inquiry leads to conjectures and hypotheses that need to be verified, we recently turned our attention also to developing awareness of the need of proper argumentation and its incorporation into mathematics lessons.
Klíčová slova:
argumentation; inquiry-based education; primary school; teachers professionalism Číslo projektu: GA14-01417S (CEP) Poskytovatel projektu: GA ČR Zdrojový dokument: Elementary mathematics education 2016, ISBN 978-80-905281-3-0
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0260415