Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Translated title:
Analysis of Customer Satisfaction and Suggested Measures for its Improvement
Authors:
Uhrová, Brigita ; Marcolová Klímková, Markéta (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této práce je výzkum spokojenosti zákazníků společnosti Bruker s.r.o. spojený s návrhy na zlepšení její úrovně. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů, technik a průběhu marketingového výzkumu. V praktické části je proveden výzkum spokojenosti zákazníků pomocí dotazníkového šetření. Získané výsledky jsou analyzovány a formulovány do souboru návrhů a doporučení pro zvýšení úrovně spokojenosti zákazníků vybrané firmy.
This bachelor’s thesis focuses on research of customer satisfaction with the company Bruker s.r.o. The theoretical part deals with explanations of basic concepts, techniques and process of marketing research. In the practical part there is conducted research of customer satisfaction by the use of questionnaire survey. The acquired results are analyzed and formulated to a set of suggestions and recommendations for increase of current level of customer satisfaction.
Keywords:
Customer satisfaction; customer.; marketing research; questionnaire; dotazník; marketingový výzkum; Spokojenost zákazníka; zákazník.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12562