Název:
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Překlad názvu:
Strategic Game in Multi-Agent System Jason
Autoři:
Leško, Matej ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce se zaobírá problematikou koncepce a vývoje multi-agentní tahové strategické hry. Práce analyzuje teorii těchto her a agentních systémů a výsledky této analýzy následně zohledňuje v návrhu samotné hry. Ta implementuje kromě herních konceptů a ovládání, obecně užívaných, dvě úrovně kooperace umělé inteligence, mírnou a komplexní spolupráci. Agent je v této hře hráčem, ovládajícím různé jednotky. Hra je koncipovaná tak, že je jí možné rozšířit o nové druhy inteligence, případně o nové herní jednotky. Závěrečná část práce se soustředí na srovnání jednotlivých úrovní kooperace, na efektivitu jednotlivých umělých inteligencí a také na zhodnocení efektivity implementace hry. S tímto účelem byla vykonána série automatizovaných testů.
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent turn-based strategy game. It discusses the necessary theoretical background of turn-based strategy games and agent based systems. These results were considerated into game concept. The resulting game implements, apart from concepts and game control which are in common use in nowadays turn-based strategy games, two difeerent levels of cooperation of artificial intelligence, as moderate as complex too. In this application an agent commands each of its unit as a player. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences or game units. Final part of this thesis compares these levels of cooperation and how efeective artificial intelligence and application is. A number of automated tests were performed with this purpose.
Klíčová slova:
A*; agent; AI; artificial intelligence; BDI; Jason; Java; Multi-agent systems; strategic game; A*; agent; AI; BDI; Jason; Java; Multi-agentní systémy; strategická hra; umělá inteligence
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56561