Název:
Technická podpora managementu změn
Překlad názvu:
Technical Assistance of Change Management Support
Autoři:
Vaněk, Michal ; Rychlý, Marek (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce popisuje zlepšení nástroje technické podpory managementu změn v reálné společnosti poskytovatele IT služeb. Hlavním cílem je analýza a implementace nástroje prezentující možná zlepšení. Práce zahrnuje úplný vývojový proces systému včetně sběru požadavků, analýzy a návrhu systému, jeho implementace. Sběr požadavků je rozšířen o analýzu problémů ve společnosti a hledání řešení, potřebných změn pro dosažení cílů společnosti. Cílem implementovaného systému je ověřit přínos nalezených řešení. Práce obnášela důkladné seznámení se s procesem managementu změn v dané společnosti a doporučeními, které na ně kladou nejlepší praktiky uvedené v knize ITIL. V první části je popsána oblast managementu změn, knihy ITIL a vybrané praktiky. V druhé části je zaznamenána analýza současného stavu managementu změn a nástroje a jsou navrženy možnosti zlepšení v rámci nástroje. Tyto požadavky jsou dále analyzovány a zpracovány do specifikace požadavků, následně je navrženo a implementováno jejich řešení. V závěru je popsáno ověření přínosu pomocí experimentu nad implementovaným řešením, následuje shrnutí celé práce.
The project inspects and discusses improvements of the technical assistance of Change Management support within IT service provider. The primary objective of the procet is to analyse and implement a new software tool to display possible improvements. This project involves whole software development proces including requirements collection, systém analysis, design, implementation. In the first part, the IT service management, especially Change Management area and ITIL methodology is described. In the second part, the analysis of current state of the proces implementation and software tool is discussed and proposed opportunities for improvement. In the end, the results are summarized and possibilities of the future improvements are proposed.
Klíčová slova:
ITIL; ITSM; Management změn; MVP; nejlepší praktiky; Nette Framework; neustálé zlepšování; řízení IT služeb; řízení změn; best practices; Change management; continual improvement; IT Service management; ITIL; ITSM; MPV; Nette Framework.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53453