Název:
Agentní systém pro hraní her
Překlad názvu:
Agent Based Gameplaying System
Autoři:
Trutman, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá universálními agentními systémy pro hraní her. Oproti běžným agentům, kteří jsou určeni pouze pro určitý druh činnosti nebo konkrétní hru, universální agent musí být schopen hrát prakticky libovolnou hru popsanou ve formálním deklarativním jazyce. Výzvou je především to, že pravidla hry nejsou předem známa, což znemožňuje použití některých optimalizací nebo vytvoření dobré heuristické funkce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část představuje oblast univerzálních herních agentů, definuje jazyk GDL pro popis pravidel her a zabývá se vytvářením heuristických funkcí a jejich aplikací v algoritmu Monte Carlo stromové hledání. V praktické části je představen obecný způsob, jak vytvořit novou heuristickou funkci, která je poté integrována do vlastního herního agenta a ten je pak porovnán s dalšími existujícími systémy.
This thesis deals with general game playing agent systems. On the contrary with common agents, which are designed only for a specified task or a game, general game playing agents have to be able to play basically any arbitrary game described in a formal declarative language. The biggest challenge is that the game rules are not known beforehand, which makes it impossible to use some optimizations or to make a good heuristic function. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The first part introduces the field of general game playing agents, defines the Game Description Language and covers construction of heuristic evaluation functions and their integration within the Monte Carlo tree search algorithm. In the practical part, a general method of creating a new heuristic function is presented, which is later integrated into a proper agent, which is compared then with other systems.
Klíčová slova:
agentní systém; heuristika; hraní obecných her; jazyk pro popis her; Monte Carlo stromové hledání; agent system; game description language; general game playing; heuristics; Monte Carlo tree search
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52288