Název:
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Překlad názvu:
Selected Methods of Improvement for the Driver's Orientation on the Roads
Autoři:
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
The aim of this thesis is to find suitable measures which will lead to the improvement of driver orientation in traffic spaceleading to lower the accident rate in the area. The theoretical part describes the traffic surveys that relate to the topic. Furthermore, the work mentioned detectors used for the implementation of automated traffic surveys. The theoretical part also describes methods that can be used to analyze the selected location and then design the ideal modification. At the end gives an overview of the various measures. In the practical part are different methodologies used for the analysis of selected intersections. Firstly, the analysis of observed conflict situations, including making conflicting diagram, under which was designed to measure. Then, the analysis of traffic accidents. Again, the result was a proposal for possible actions. The main objective was to compare and appreciation of both methodologies and proces design measures to improve driver orientation in the selected location.
Klíčová slova:
analýza; detektor; dopravní nehoda; dopravní proud; dopravní průzkum; extravilán; intenzita; intravilán; kapacita; kolizní diagram; konflikt; konfliktní diagram; křižovatka; metodika; nehodovost; opatření; Orientace; pentlogram; videodetekce; úroveň kvality dopravy; accident frequency; analysis; capacity; collision diagram; conflict; conflicting diagram; detector; extravilan; intensity; intersection; intravilan; level of traffic quality; measures; methodology; Orientation; pentlogram; traffic accident; traffic flow; traffic survey; video detection
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/36107