Název:
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Překlad názvu:
Analysis of Deceleration of Trolleybuses and Evaluation of its Impact on Standing Passengers
Autoři:
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
This thesis is focused on analysis and evaluation of the trolley deceleration effect on his standing passengers. The first part focuses on theoretical knowledge in terms of legislative requirements for the operation of trolleybuses and transport standing passengers. This section also lists physical findings during deceleration and forces acting on the vehicle. The central part is divided into two measurements. The first measure is aimed at obtaining data (deceleration) and information (number of passengers, increased stability, and fall) of the normal operation of the standing passengers in interior trolley. The second measurement will be focused on driving performance demonstration tests with the interior trolley helpers in various traffic situations. The conclusion of this thesis will summarize the values and knowledge of both measurements. The evaluated data set will limit the slowdown in the trolley passengers where standing still maintains stability.
Klíčová slova:
Brzdy; decelerograf; přechod; stojící cestující; světelná signalizace; trolejbus; XL Meter; zastávka; zpomalení; Škoda 21Tr; Brakes; crossing; decelerograf; Skoda 21Tr; slow down; standing passengers; stop; traffic signals; trolley; XL Meter
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/8958