Název:
Návrh profilu pro zachycení povodňového pláví na řece Bečvě
Překlad názvu:
Design of the control profile to retain flood debris at the Bečva river
Autoři:
Lokajová, Hana ; Zedníček, Jiří (oponent) ; Julínek, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá teoretickým popisem matematického modelování a otázkami sestavení matematického modelu proudění vody v otevřených korytech. Modelové řešení hodnotí možnosti návrhu záchytného profilu pláví Řeší simulaci stávajícího toku a dvou navržených variant záchytného profilu. Pro původní koryto i pro obě navržené varianty jsou řešeny dva průtokové scénáře, a to průtoky Q2 a Q5. V rámci práce je provedeno posouzení rychlostního pole ve dvou vybraných příčných řezech stávajícího koryta, což představovalo kalibrační variantu před simulací proudění s navrženými opatřeními. Simulace variant záchytného profilu jsou zpracovány v programu FLOW-3D. Cílem diplomové práce je určit, zda je stavba záchytného profilu smysluplná a jestli bude pláví zachytáváno dle předpokladů.
The work deals with a theoretical description of mathematical model and practical aspects of model simulation. Subsequently, it solves the current flow and the two design versions of the flowing debris trap profile. For the original channel and for the two designed versions two simulations were done for the flows of Q2 and Q5. As part of the work the theoeretical calculation of velocity in two cross sections of the existing channel was realized for the existing channel, which were due to calibration of the model. Results were compared at the same cross sections in the existing channel simulation solutions. Simulations are created in FLOW-3D. The purpose of this thesis is to determine whether the construction of trap profile is feasible.
Klíčová slova:
AutoCAD Civil 3D; Flow 3D; koryto; matematický model; pláví; povodeň; průřezová rychlost; záchytný profil; AutoCAD Civil 3D; channel; cross-section velocity; floating debris; flood; Flow 3D; mathematical modelling; trap profile
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/37449