Název:
Lávka pro pěší podporovaná kabely
Překlad názvu:
Cable-supported pedestrian bridge
Autoři:
Hlava, Martin ; Juchelková,, Pavlína (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší podporované kabely nad rychlostní komunikací R35. Práce obsahuje statický výpočet konstrukce zavěšené lávky o šesti polích, který byl vybrán ze tří variant. Vybraná varianta je tvořena monolitickou, předpjatou betonovou deskou podporovanou závěsy, která je nad rychlostní komunikací tvořena segmentovými prvky. Výpočet podélného směru byl proveden v programu ANSYS. Montážní stav a příčný směr konstrukce byl modelován v programu SCIA Engineer. Posouzení konstrukce je provedeno ručně s výjimkou několika průřezů pylonu, kde byl posudek proveden programem IDEA StatiCa.
The purpose of the master’s thesis is about a concept of a pedestrian bridge´s bearing construction for pedestrian endorsed wires above a highway R35. The work includes a statical construction calculation of the suspended foot bridge of six spans, which has been chosen from three options. The chosen option is built of a monolithic, pre-stressed concrete board supported by suspenders, which is made by segmental elements above the fast highway. Calculation of a longitudinal direction has been made in an ANSYS application. Assembling status and cross direction of the construction has been modelled at SCIA Engineer. The construction´s recognition has been made manually expect of several towers cross-section, where the judgement has been made at IDEA StatiCa.
Klíčová slova:
Lávka; mezní stavy použitelnosti.; mezní stavy únosnosti; předpjatý beton; zavěšená konstrukce; cable stayed structures; Pedestrian bridge; prestressed concrete; serviceability limit state; ultimate limit state.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/37950