Název:
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Překlad názvu:
Exploring the influence of pressure on the life of lead acid batteries for hybrid electric vehicles
Autoři:
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
The lead-acid batteries used in hybrid electronic vehicles HEV operate in high-rate mode in a state of partial charge PSoC. It occurs when the degradation mechanisms related to irreversible sulphation and negative electrodes are a limiting factor in the life of lead-acid batteries. The electrode system was applied to experimental pressure cells of different sizes. Exp. cells were subjected to measurement and evaluation of potential negative electrode, a negative active mass resistance, contact resistance of transition collector - the active mass with the evaluation and measurement of pressure fluctuations within four PSoC runs.
Klíčová slova:
aktivní hmota; elektroda; HEV; kapacita; kontaktní odpor; nabíjení; odpor aktivní hmoty; olověný akumulátor; PSoC; přítlak; separátor; vybíjení; životnost; active mass; active mass resistance; capacity; charging; compression; contact layer resistance; discharging; electrode; HEV; lead-acid battery; lifetime; PSoC; separator
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/11340