Název:
Porovnání architektur systémových databází MIB určených pro řízení kvality služeb v datových sítích
Překlad názvu:
Comparison of architectures of MIB system databases designed for QoS management in data networks
Autoři:
Jelínek, Tomáš ; Hošek, Jiří (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce pojednává o mechanizmu diferencovaných služeb (DiffServ) navrženým pro zajištění kvality služeb v datových sítích a podrobně prochází části struktury MIB databáze určené pro řízení chování tohoto mechanizmu v aktivních prvcích . Po úvodní první kapitole probírám protokol SNMP. Ve třetí kapitole se zabývám kvalitou služby QoS (Quality of Service) a v následující čtvrté kapitole podrobně vysvětluji mechanizmus diferencovaných služeb (Diffserv) a jeho architekturu. V páté kapitole ukazuji možnosti použití PIB (Policy Information Base). V šesté kapitole ukazuji již zmiňované části MIB databáze. V sedmé závěrečné kapitole porovnávám jednotlivé části MIB databáze a vše shrnuji.
Bachelor thesis deals with Diffserv mechanism for Quality of Service in data network and goes through several parts of structure MIB database for managing Diffserv mechanism. The first chapter is introduction. I explain SNMP protocol in the second chapter. In the third chapter I deal with Quality of Service (QoS) and in the next chapter I explain Diffserv mechanism and its architecture. In fifth chapter I present possibilities of using Policy Information Base (PIB). I show several parts of MIB database in the sixth chapter. I compare two parts of MIB database and summary whole work in the last chapter.
Klíčová slova:
agent; Databáze řídících informací; diferencované služby; formovač; kvalita služby; manažer; měřič; třídič datagramů; Urychlené předávání; zahazovač; Zajištěné předávání; značkovač; Assured Forwarding; Classifier; Differentiated Services Domain; diffserv; Dropper; Expedited Forwarding; Management Information Base; Marker; Meter; Policy Information Base; Quality of Service; Shaper
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/3609