Název:
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Překlad názvu:
Powertrain of in-line three-cylinder diesel engine
Autoři:
Riemel, Pavel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Výsledné hodnoty porovnat se srovnatelným vznětovým motorem a tím ověřit jeho případnou funkčnost. V úvodu práce je uveden vznětový motor, jeho základní využití, princip funkce a popis jeho hlavních částí. Práce se skládá ze dvou základních částí. První část obsahuje popis výpočtu se související grafikou, druhá výpočtovou přílohu, ve které jsou výpočty termodynamického cyklu, sil působících na pístní skupinu, pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou vyhodnoceny výsledky výpočtu.
Objective of bachelor’s thesis is for main predetermined geometric, thermodynamic and operation parameters cylindrical unit of line three-cylinder compression-ignition engine perform calculation of thermodynamic cycle, project basic dimensions of piston group and for noted operating modes perform strength check of con rod eye. Resulting values compare with comparable compression-ignition engine and verify its appropriate functionality. In preamble of work is mentioned compression-ignition engine, its basic usage, principle of function and description its main parts. The work is compound of two basic parts. The first contains description of calculation with related graphic and the second calculating supplement in which are calculations of thermodynamic cycle, forces reacting on piston group, strength calculation and control of con rod eye. At the close results of calculation are analysed.
Klíčová slova:
adiabatický; bezpečnost; izobarický; izochorický; Motor; měrný tlak; napětí; ojnice; oko ojnice; p-V diagram; píst; pístní skupina; pístní čep; setrvačná síla; termodynamický cyklus; adiabatic; connecting-rod; connecting-rod eye; Engine; inertial force; isobaric; isochoric; p-c diagram; piston; piston group; piston pin; safety; strain; surface pressure; thermodynamic cycles
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/14668